Vitamin D, naslovna
Vitamin D, poznat i kao „Sunčani vitamin“, je prilično „zapostavljen“ vitamin i to nas košta puno zdravlja. Dobio je svoje ime „vitamin“ jer su naučnici pogrešno smatrali da je to bio vitamin (vitamini su mali molekuli neophodni telu ali ih naše telo ne može stvarati). Međutim, to je zapravo prohormon koje naše telo proizvodi iz holesterola, reagujući na sunčeve zrake na goloj koži. Receptori koji reaguju na vitamin D se nalaze u skoro svom ćelijama našeg tela.
Nirahara Samyama Joga centar Sombor
NIRAHARA METOD ZA DUG I ZDRAV ŽIVOT ~ Post je meditacija ~   Da pođemo od podnaslova. Zašto dijete ne uspevaju ili daju samo privremene rezultate? Zato što vas sve dijete tretiraju kao komad mesa... Ni jedna vas niti vidi, niti tretira kao ličnost, a kamoli kao duhovno biće. Dijeta ili režim ishrane nema nikakve šanse ako ne menja ukorenjene šablone mišljenja, ponašanja, reagovanja... Povećana kilaža, hronične bolesti, desetkovan imuni sistem... su samo simptomi. Uklanjanjem simptoma ne uklanjamo uzrok. A ako ne uklonimo uzroke neke pojave, ona se ponovo vraća...
Sastojci
Prvi put u svojoj istoriji Amerika ima pad u prosečnoj dužini život (tkzv „očekivani životni vek“) i statistike govore da će se taj pad nastaviti. Pad nije veliki ali je značajan (sa 76.5 godina u 2014 godini na 76.3 u 2015 za mukarce, i sa 81.3 na 81.2 za žene). To je potpuno „Američki fenomen“ jer se to nije desilo ni jednoj razvijenoj zemlji. Razlog tome su gojaznost i brza hrana.   S druge strane Južna Koreja ima najveći rast prosečne trajanje života, sa stalnom tendencijom rasta i očekuje se da će Južna Koreja do 2030. biti prva zemlja na svetu gde će taj prosečni vek preći – 90 godina! Hej, prosečni vek.
Bez CO2 nema ni O2
  Evo, nastavljam seriju članaka o načinima i tehnikama koje su sasvim BESPLATNE, VEOMA EFIKASNE, koje može svako sam da radi a koje neće (skoro) niko da objavljuje ili podučava.   Započeli smo obimnim člankom o gladovanju i postu (“Veliko telesno i mentalno pročišćenje”, potom sam objavio “Nos je za disanje, usta su za jelo” a sada idemo na – nedisanje i veeelike dobrobiti koje tim pauzama u disanju možemo imati.
Mrtvo more, more života
Reč “čudo” je preblaga za ovo skromno jedinjenje magnezijuma (Mg) i hlora (Cl). Mg je četvrti elementi na zemlji po veličini i čini 13% mase Planete. Mg je drugi elemenat po prisutnosti u našem telu (posle kalcijuma). Joni magnezijuma regulišu preko 300 biohemijskih reakcija u našem telu. Mg je središnji atom u molekulu hlorofila (slika desno) a taj je atom identičan sa atomom hemoglobina (u crvenom krvnom zrncu) sa tom razlikom što je u središtu hemoglobina – gvožđe. Dakle, to su dva osnovna molekula života, biljnog i životinjskog.
1
2
3
4
5

Joga položaj: Heroj (Virabadrasana) - Joga vežbe - asane

Virabhadra = ime mitskog ratnika

Joga-polozaji-Heroj-(Virabadrasana-I)-VladimirVirabadra je bio neki Indijski “Kraljević Marko” :-). Strašni ratnik, inkarnacija Šive, sa hiljadu glava, očiju, nogu, ruku i ko-zna-čega-sve-ne.

Joga položaj: Savijanje prema napred (Utanasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-Savijanje-napred-(Uttanasana)-Vladimir

Joga položaj: Leptir (Bada Konasana) - Joga vežbe - asane

badha = vezan; kon = ugao

Joga-polozaji-Leptir-(Badha-Konasana)-JadrankaOvaj položaj možemo držati odnosno vežbati i u svakodnevnom životu tako što ćemo, kada nam prilike i nameštaj to omogućuju, umesto prekrštenih nogu – sedeti u Badakonasani. Ubrzo će te primetiti razliku

Joga položaj: Planina (Tadasana) - Joga vežbe - asane

tada = planina

Joga-polozaji-Planina-(Tadasana)-JadrankaOvo je osnovni stojeći položaj. On jeste i položaj sam za sebe i zahtevniji je nego što izgleda (neki posmatrač sa strane bi mogao komentarisati: “Vidi ove čudne jogije što samo tako stoje” :-) ). U tome položaju stojimo mirno, nepomično, stabilno i spokojno – kao planine. Položaj “planine” može imati mnoge varijacije obzirom na položaj ruku; mogu biti kao na našim slikama ali mogu biti i podignute, paralelne sa tlom, sa uplatenim prstima itd. On može biti i položaj za meditaciju.

Joga položaj: Ugodni položaj (Sukhasana) - Joga vežbe - asane

Sukha = ugodno, prijatno

003-Joga-Polozaji-Ugodni-polozaj-(Sukhasana)-Jadranka.jpgUgodni položaj je osnovni sedeći položaj. Kod nas poznat i kao “Turski sed”. Na Zapadu je to najčešće korišćeni položaj za meditaciju, posebno kod početnika.

Joga položaj: Dijamant (Vadžrasana) - Joga vežbe - asane

Vajra = kao dijamant

Joga-polozaji-Dijamant-(Vajrasana)-VladimirOvaj se položaj zove i “Munja” jer se u njemu kao munjom osvetli mrak neznanja (u meditaciji). Vrlo je omiljen kao položaj za meditiranje u Budističkim tradicijama. Vajra znači i muški polni organ, pa su i tu moguće razno-razne asocijacije (valjda zbog erektivnog položaja :-) ). Zbog tog čvrstog i uspravnog držanja tela ovaj se položaj zove ponekada i Virasana (“Heroj”). Mada se joga najčešće radi više sati nakon jela, ovaj položaj možete zauzeti odmah posle jela jer pogoduje varenju.

Joga položaj: Pritka (Dandasana) - Joga vežbe - asane

danda = pritka

Joga polozaj pritka - dandasanaOvo je osnovni sedeći položaj. On jeste položaj za sebe i mnogo je zahtevniji nego što bi ste mogli pomisliti. Njegov osnovni oblik možete videti na maloj slici. To je varijanta za duže sedenje i može biti i položaj za meditaciju. Varijanta koju ćemo mi opisati je “prolazni položaj” tj. taj it kojeg ulazimo u većinu sedećih položaja i u koji se vraćamo.

Uvod u vrste joge

Vrste joge-Sve-je-to-jogaU mnogim tekstovima koje danas možemo naći u štampi i drugim medijima, pominju se razne vrste joge a koriste se i razni termini za iste stilove joge. Naravno da postoji samo jedna joga i, u najširem smislu, to su svi postupci koji nas vraćaju nama samima i vode nas ka ucelovljenju. I znajte da je joga praksa, vežba, doživljaj – ne teorija! Na žalost, ne možemo izbeći čitanje (pisanje), slušanje i gledanje joge i o jogi ali nikakva priča i/ili razmišljanje o njoj vam neće pomoći da je bolje razumete i izvučete njene bezbrojne dobrobiti. Um će vam, možda, stvoriti iluziju da se „bavite jogom“ ali da bi ste plivali morate skočiti u vodu. U svlačionici Joga Centra u Somboru sam napisao: „Svoje cipele i um ostavite ovde!“, drugim rečima: bavićemo se doživljajem a ne razmišljanjem o doživljaju.

Pages