MARIČIJASANA II (Marichyasana II)

Joga-vezbe-polozaji-MaricijasanaII-JadrankaAsana posvećena proroku i mudracu Maričiju

Ova asana predstavlja naprednu formu Maričijasane I te su, shodno tome, i njeni efekti na organizam produbljeniji. U Maričijasani II jedna noga se nalazi u položaju Ardha padmasane ili 'polu-lotosa' što otežava i intenzivira savijanje i spuštanje trupa ka njoj i istovremeno dovodi do jačeg pritiska na abdomen (peta savijene noge pritiska pupak). Ovaj snažan i konstantan pritisak poboljšava rad digestivnog trakta, jača i tonira abdominalne organe.

 

 

Korak po korak

01 Sednemo na tlo, sa ispruženim nogama, u položaj Pritke.

02 Savijemo levu nogu u kolenu i postavimo levo stopalo na početak (pregib) desne butine u položaj 'polu-lotosa', tako da leva peta pritiska pupak, a prsti su ispruženi i usmereni u spoljnu stranu.

03 Savijemo desnu nogu u kolenu. Postavimo desni taban ravno na tlo tako da je desna cevanica vertikalna u odnosu na njega, a zadnja strana desne butine i lista se dodiruju. Desnu petu što više približimo pubičnoj kosti.

04 Oslanjajući se na levi dlan koji se nalazi na tlu,pored levog sedalnog mišića,savijemo i nagnemo trup neznatno napred istežući desnu ruku i rame sve dok desni pazuh ne dodirne vertikalno postavljenu cevanicu desne noge. Sa izdahom obavijemo desnu ruku oko desne potkolenice i butine savijajući je u laktu i postavimo desnu šaku iza leđa, u nivo struka. Potom podignemo levi dlan sa tla, zamahnemo levom rukom iza leđa i čvrsto uhvatimo levom šakom desni ručni zglob. Ukoliko ne možemo da uhvatimo ručni zglob, hvatamo dlan ili prste desne ruke.

05 Istegnemo kičmu, izvučemo trup iz karlice i držimo ovaj položaj nekoliko sekundi, dišući u njemu duboko i ujednačeno.

06 Sa izdahom savijamo i spuštamo dugačak trup i glavu napred i dole ka savijenoj nozi u 'polu-lotosu'. Prvo spustimo stomak, potom grudni koš i tek zadnja dolazi glava. Spustimo prvo čelo na levo koleno, a potom istegnemo prednji deo vrata i odmorimo bradu na njemu. Ponovimo ovaj pokret 3-4 puta, sa svakim udahom uspravljajući trup i glavu, sa svakim izdahom istežući i spuštajući ih ka savijenoj levoj nozi. Sa zadnjim spuštanjem, ostanemo u krajnjem položaju oko 20-30 sekundi dišući u njemu duboko i ujednačeno.

07 Nakon držanja položaja sa udahom uspravimo trup i glavu, oslobodimo ruke, ispružimo obe noge u početni položaj Dandasane. Ponovimo Maričijasanu II u drugu stranu, menjajući položaj nogu, sa istim brojem ponavljanja pokreta i istim vremenskim zadržavanjem u krajnjem položaju.

 

Napomene:

  • Kako bi se lakše i bliže spustili ka savijenoj nozi u Ardha-padmasani pomaže da sednemo na valjak ili tanko presavijeno ćebe. Ovo se naročito preporučuje nedovoljno iskusnim vežbačima.
  • Osobe koje imaju poteškoća sa hvatanjem ručnog zgloba, čak i sa hvatanjem za prste pomažu se kaišem koji drže čvrsto zategnutog među rukama.

 

Terapeutska primena

  • nadimanje
  • opstipacija
  • gojaznost

 

Dobrobiti

  • umiruje mozak
  • isteže i jača kičmu i ramena
  • masira,stimuliše i jača unutrašnje organe
  • poboljšava varenje

 

Kontraindikacije, upozorenja i mrere opreza:

astma

dijareja

Kategorija: 

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.