Yoga Travel: Skup na Svetoj planini

Kategorija:

952a-Yoga-Travel-vikendiceNema greške. To što nam se čini kao greška je samo „lekcija’. Nema slučajnosti; Stvarnost je samo tok, događanje, dešavanje. Mi smo deo toka, nismo činioci. „Činilac’ je On (Ona, Ono)… „činilac’ je Stvarnost sama.

I tako se desio skup na Svetoj planini. Sveta po sebi a sveta i zato što se dogodio skup svesnih, skup onih koji su došli da budu prisutni-svesni-sveti (to je sve jedno isto), došli da nađu sebe. Tu su sebe tražili/našli svih 13 putnika tog mističnog broda, kao i svih pet „članova posade’.

„Joga odmor na planini’, „Yoga kamp Barice’, „The camp of Presence’ sve su bili radni radni naslovi dok mi, evo, nije „reklo’: „Skup na svetoj Planini’.

Neobičnost se osećala svo vreme priprema, načinom kako su se ljudi javljali na oglase, mestima odakle su sve putnici došli (Srb, Cro, BiH, Mak, CG)… Osetio sam nesvakidašnju kompoziciju polaznika već na Željezničkoj stanici u BGD. Tu naprednu grupu dočekala je i unapredila Planina svojim mirom. Već prve noći se moglo osetiti kako nas Planina ujednačava sa sobom. Privukla nas je sebi i uskladila naše neujednačne energije sa svojom moćnom frekvencijom.952b-Yoga-Travel-trening

To što su većina osećali slično u samom početku, kao da je izbledelo kada smo se bolje upoznali, kada je zračenje Bića počelo da se zaklanja iza ljudskih oblika i bebrojnih formi u kojima se Bića izražavaju. Prestala je da se vidi ta isijavajuća svetlost Bića iz istih razloga zbog kojih je i Isus rekao da ne možeš biti prorok u svome selu: jer si „običan i poznat’. Ali za mene je ostala intenzivna svetost mesta i grupe i tokom trajanja kampa se sve više uvećavala.

Zaista neobičan i divan doživljaj!

A što se tiče konkretnih događaja i situacija, zaista ih je bilo bezbroj i stvarno su bile zanimljive i neponovljive.

Putovanje od BGD do Prijepolja sa „usporenim’ brzim vozom na preko 40° C u vozu gde su prvo nestale sopstvene zalihe vode a posle i vagon restoranu. Voz je kasnio nekoliko sati i bezraložno stajao preko sat vremena u nekom tunelu. Posle smo sa dva kombija odvezeni do odredišta na 30km od Prijepolja, dve vikendice-brvnare na 1300m iznad mora. Putovanje je, sve u svemu, trajalo deset sati: od 10h ujutru do 20h uveče.

952c-Yoga-Travel-dorucakMože se ceniti nešto i u tome uživati tek kada se zasluži. Napor i muka da se stigne do toga divnog mesta dodaje njegovoj vrednosti.

Smeštaj po sobama od dve do pet osoba u jednoj. Kuće nemaju struju. Osvetljenje na fenjere i sveće. Voda je sprovedena u kuću i dvorište ali se za kupanje greje u bojler na loženje. Kupanje na „red’. Toaleti poljski i „u šumi’. Kuvanje i grejanje vode na šporetu na drva. Verovatno mnogi nisu nikada tako živeli.952g-Yoga-Travel-ucesnici

Hrana je Božanstvena; doručak „Švedski sto’ koji se sastoji od mleka i sira i kajmaka iz obližnjeg sela, voća iz šuma i sopstvenog malinjaka/jagodnjaka. Hlebe se peče u šporetu. Večere zdrave od povrća, soje, žitarica i zdrave testenine. Sva hrana se priprema na najzdravijoj masnoći: maslu (gi). Zakuske ujutru i u podne od prozvoda brenda „prana hrana’

Jutarnje pevanje i disanje (pranayama) u rosnom vazduhu daje energiju za ceo dan i dovoljno prane za kasniji život. Jutarnji trening položaja i opuštanje vodi posvećena i „energična’ Bojana a popodnevne treninge sam vodio ja nešto „mekšom rukom’. Svaki dan se završavao časovima „Škole meditacije’.

952f-Yoga-Travel-Radenko-liticaNeponovljivo upoznavanje sa Planinom je vodio Radenko. Videti i upoznati tako puno za tako kratko vreme je moguće samo uz iskusno i vešto vođstvo. Siguran sam da većina gostiju nikada nije prošla toliko puta „bez puta’, kroz livade, šume, žbunje i paprati. Prešli smo skoro sto kilometara peške sa bezbroj „uspona i padova’… Nisam slučajno kao poslednju joga nidru vodio onu gde vas „vodič’ odvede do vrha Svete planine i gde, na kraju, skočite za njim i … poletite.

Bilo bi nepravedno ne spomenuti i dve posvećene članice posade, Zoricu i Rozu, koje su sa puno energije i ljubavi spremale obroke a, bogami, i za nama.

I evo nas nazad, obnovljeni, osnaženi, ohrabreni, ozdravljeni. Sama Planina sa svojom energijom, pa svež vazduh, izvorska voda, zdrava hrana a pre svega PRISUTNOST. To je usklađivanje sa Životom samim. Prišli smo bliže sebi, bliže Izvoru, bliže Životu.952e-Yoga-Travel-jogiF

Ovako sam ja video i doživeo „Skup na Svetoj planini’ a radovaće nas da čujemo i kako je to sve izgledalo i svima vama koji ste bili učesnici tih događanja, kao i drugima koji se zainteresuju za taj nesvakidašnji događaj. Vaši komentari i primedbe će biti dragoceni za buduće ovakve skupove jer je ovo je samo početak…