Joga položaj: LEŽEĆI JUNAK (Supta virasana) - Joga vežbe - asane

Supta-ležeći, vira-junak, ratnik

Joga-polozaji-Lezeci-junak-Supta-Virasana-Jadranka

Ovo je varijacija sedeće poze, Virasane. U ovoj asani odmaramo trup na tlu. Zato ovog junaka (heroja) nazivamo 'ležeći junak'. Ovaj položaj se naročito preporučuje osobama koje su veći deo dana na nogama, atletičarima i ostalim sportistima jer krepi, ojačava i intenzivno isteže umorne noge. Vežbajte ovu asanu pred spavanje i vaše noge će biti odmorne i 'podmlađene' ujutru kad se probudite. Takoreći, kao nove!

 

 

 

 

Korak po korak

01 Sednemo udobno u početnu poziciju Virasane, sedećeg junaka. Stavimo dlanove na svodove stopala, prste sa spoljne strane, palčeve sa unutrašnje.

02 Sa izdahom, naginjemo trup nazad spuštajući jedan pa drugi lakat na tlo. Dišemo ujednačeno i držimo kolena spojena.

03 Postepeno smanjimo pritisak na laktove i ispravljamo ruke.

04 Prvo se oslonimo temenom, vrhom glave, na tlo. Potom, polako ispravljamo zadnju stranu vrata i spuštamo potiljak, ramena, leđa što većom površinom na tlo.Istegnemo ruke pored tela i pritisnemo ručne zglobove na svodove stopala. Okrenemo butine unutra i palčevima pritisnemo pete ka spolja.

05 Ispružimo ruke u stranu sa dlanovima okrenutim naviše. Potpuno izdužimo kičmu i raširimo ramena što dalje od vrata. Kolena i lopatice odmaraju na tlu!

06 Podignemo ruke iznad glave i istegnemo ih iza tela na tlu, dlanovi gledaju gore. Pritisnemo obe lopatice dole, trtica i kolena ostaju na tlu. Opustimo leđa, omekšamo ih, osetimo kao da tonu u tlo. Raširimo grudi podjednako, s obe strane grudne kosti. Dišemo ujednačeno u položaju od 30-60 sekundi. Postepeno produžimo ostanak u njoj na 5 minuta.

07 Izlazak iz poze: vratimo ruke uz telo,pritisnemo podlaktice, oslonimo se na dlanove i uspravimo trup u početni položaj, Virasanu. Prilikom uspravljanja trupa, prednjačimo grudnom kosti, a ne glavom ili bradom.. Izađemo iz početnog polozaja pružajući jednu pa drugu nogu ispred tela u Pritku.

 

Napomene:

  • Ruke mogu biti istegnute iznad glave ili položene sa strane.
  • Kolena se mogu držati malo razmaknuta,ali ne šire od kukova, butine su paralelne

 

Terapeutska primena

  • artritis
  • astma
  • dijareja
  • digestivni problemi
  • ravna stoplala
  • glavobolja
  • visok krvni pritisak
  • nesanica
  • išijas

 

Dobrobiti

  • isteže unutrašnje organe abdomena, karličnu oblast, duboki mišić psoas, butine, kolena , gležnjeve
  • jača svodove stopala
  • popravlja varenje, može da se radi odmah nakon jela
  • olakšava, smanjuje menstrualni bol
  • revitalizuje umorne noge

 

Kontraindikacije, upozorenja i mrere opreza:

ozbiljni problemi sa leđima, kolenima i gležnjevima

Osobama koje boluju od artritisa u gležnjevima i diskopatije preporučuje se praktikovanje ove asane uz korišćenje pomagala-valjka i tanjeg ćebeta. U tu svrhu postavimo kraći kraj valjka iza trtice, a presavijeno tanko ćebe na njegov drugi kraj. Odmorimo kičmu celom dužinom na valjku, a glavu na ćebetu. Valjak olakšava držanje ove poze, smanjuje ukočenost u leđima, omogućava istezanje trupa i otvaranje grudnog koša dok ćebe fiksira vrat i glavu te onemogućava naginjanje istih u stranu.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.