Srednji nivo težine joga položaja

Joga položaj: Obrnuti trougao (Parivrta trikonasana) - Joga vežbe - asane

Parivrtta - obrnuti, okrenuti; trikona - trougao

Joga-polozaji-vezbe-Parivtta-Trikonasana-Obrnuti-trougao-Jadranka

Ova asana predstavlja intenzivniju, obrnutu varijaciju trougla. U njoj je trup uvijen i istegnut što pojačava cirkulaciju krvi, naročito u donjim delovima kičme, te omogućuje pravilno funkcionisanje kičme i leđnih mišića.

Joga položaj: POLUMESEC (Arda Čandrasana) - Joga vežbe - asane

Ardha - pola; chandra - mesec

Joga-polozaji-vezbe-Polumesec-Ardha-Chandrasana-Jadranka

U ovoj intenzivnoj balansirajućoj asani naše telo zauzima oblik polumeseca. Redovnim vežbanjem ovog položaja povećavamo koncentraciju, poboljšavamo koordinaciju i motorne reflekse

Joga položaj: LEŽEĆI JUNAK (Supta virasana) - Joga vežbe - asane

Supta-ležeći, vira-junak, ratnik

Joga-polozaji-Lezeci-junak-Supta-Virasana-Jadranka

Ovo je varijacija sedeće poze, Virasane. U ovoj asani odmaramo trup na tlu. Zato ovog junaka (heroja) nazivamo 'ležeći junak'. Ovaj položaj se naročito preporučuje osobama koje su veći deo dana na nogama, atletičarima i ostalim sportistima jer krepi, ojačava i intenzivno isteže umorne noge. Vežbajte ovu asanu pred spavanje i vaše noge će biti odmorne i 'podmlađene' ujutru kad se probudite. Takoreći, kao nove!

Joga položaj: HEROJ (Virabhadrasana I) - Joga vežbe - asane

Virabhadra-ime neustrašivog ratnika

Joga-polozaji-Heroj-I-Virabhadrsana-I-Jadranka

Ovo je prva od tri varijacije stojećeg heroja posvećena silnom ratniku kojeg je, prema indijskoj poemi, stvorio Šiva od svoje zamršene kose.

Joga položaj: HEROJ III (Virabhadrasana III) - Joga vežbe - asane

Virabhadra - ime strašnog ratnika

Joga-polozaji-Heroj-III-Virabhadrasana-III-Jadranka

Ova asana je treća u nizu stojećih heroja i predstavlja intenzivan nastavak Virabhadrasane I. Kao položaj na jednoj nozi ona harmonizuje telo i duh, poboljšava osećaj ravnoteže, koncentraciju, zateže i jača celo telo.

Joga položaj: JUNAK (Virasana) - Joga vežbe - asane

Vira – junak, heroj, ratnik

Joga-polozaji-Junak-Virasana-Jadranka

Među joga položajima veoma su poznati oni sa nazivom 'heroj'. Tako imamo stojeće, sedeće, ležeće heroje i junake, i mnogobrojne varijacije istih. Položaj Virasana se odnosi na junaka u sedećem stavu. Iako na prvi pogled liči na Vajrasanu - pozu munje ili dijamanta, on se bitno razlikuje od istog i to u položaju stopala. Naime, u Vajrasani sedimo na petama, a u Virasani između njih. U oba položaja trup je uspravan, a grudni koš izbačen. Takvim stavom tela pokazujemo ponositost i neustrašivost, kao pravi heroji...

Joga položaj: POLOŽAJ RUKE DO PALCA (Utita hasta padangustasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Rukom-do-palca-JadrankaUtthita - istegnut; hasta - ruka; padangustha – palac (na nozi)

Utthita hasta padangusthasana je intenzivniji jogijski položaj koji naročito jača i isteže noge i kukove. Takođe poboljšava osećaj ravnoteže i koncentracije pošto se radi na jednoj nozi dok drugu nogu držimo za palac na nozi istegnutu ispred nas ili u stranu.

Joga položaj: Orao (garudasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Garudasana-Orao-JadrankaGaruda = mitska ptica koja se rađa kao potpuno odrasla - sa perjem

Mit o ptici garuda je za mene jedan od najlepših iz cele Indijske mitologije; ta se ptica rađa sasvim odrasla, dakle, dovršena, potpuna. To smo mi. Mi se rodimo savršeni i potpuni – samo treba da to otkrijemo. Mi smo TO, što se niti rađa niti umire. Na manjoj slici možete videti ilustracija te ptice (istini za volju, meni se Jadranka više sviđa :-)

Joga-polozaji-vezbe-Photo-Garuda

Joga položaj: SAVIJANJE UNAPRED RAŠIRENIH NOGU (Prasarita Padotanasana) - Joga vežbe - asane

(prasarita = raširen, pada = stopalo, ut = intenzivno, tan = istegnuti)

Joga-polozaji-vezbe-Savijanje-unapred-rasirenih-nogu-JadrankaOvo je položaj intenzivnog istezanja butina, prepona i donjih leđa. Mnogo ga je teže izvesti nego što se to čini kada to uradi Jadranka (vidimo je naslici kako, iz toga položaja, posmatra svetu reku Gang :-). Naročito je problematičan većini muškataca jer se oni, generalno, teže savijaju prema napred, a žene prema nazad.

MARIČIJASANA III (Marichyasana III)

Joga-polozaji-vezbe-MaricijasanaIII-JadrankaAsana posvećena proroku i mudracu Maričiju

Ovo je jedna od intenzivnijih sedećih asana bočnog uvijanja kičme. Redovnim praktikovanjem Maričasana isteže celo telo i podmlađuje ga, a abdominalnim organima pruža blagotvornu masažu i tonira ih.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.