Disanje

Ajengar joga

Preciznost, snaga, detalji

Joga-disanje-Ajengar-joga-mudraAjengar joga ozbiljno uzima Patanđalijev savet da se pranajama uvodi tek kada su vežbači dobro uznapredovali u asanama. U tom pristupu je formalno disanje odvojeno od vežbanja položaja. Nije neubočajeno da se ponekada vežbe disanja rade u nekom poduprtom položaju, gde su leđa naslonjena a nekada i glava kako se neuvežbani vežbači ne bi “mučili” sa držanjem tela i kako bi se mogli bolje usredsrediti na samo disanje.

Kripalu joga

Joga-disanje-Kripalu-JogiU Kripalu tradiciji kod disanja akcenat je osetljivosti i svesnosti. Pranajama se vežba bilo na početku ili na kraju (a ponekada i na početku i na kraju). Argument za vežbe disanja na početku je da to smiruje i pomaže da se vežbači bolje pripreme, budu prisutniji i svesniji sebe i svoga tela.

Aštanga joga

Joga-disanje-Astanga-PranayamaVežbače Aštanga (Ashtanga yoga) tradicije možete prepoznati i zatvorenih očiju jer dišu kao ratnici u „Ratu zvezda“ i možete ih čuti na udaljenosti. Oni praktikuju Uđai (Ujjai), tj. „pobedničko“ disanje u skoro svim položajima svojih zahtevnih serija.

Joga disanje (pranayama): Odahni sa olakšanjem

563b-joga-disanje-pranayama-izdah-olaksanjaKao što svi znamo iz svakodnevnog života, emocije vrlo bitno utiču na naš način disanja ali i - vice versa – način disanja utiče na emocije. U korenu reči pranayama (kontrola prane, manipulacija pranom), nastavak yama je izveden iz reči 'produžavati'. Znači, kontrolu daha, pa time i prane, vršimo produžavanjem izdaha.

Dok nas udah osnažuje i donosi novu energiju u telo, dotle nas izdah opušta i oslobađa stresa, otrova i bola. Stoga svesno joga disanje može odlično da poslužu da se napravi prekid u dnevnoj rutini ili kao 'zaklon' od neke stresne situacije.

Potpuno joga disanje

564a-Joga-disanje-pranayama-stomak-jogifPita me neki dan jedna čitateljka preko „Pitajte jogija' da li se kod joga disanja - prilikom udisanja - prvo uvlači stomak ili se prvo „puni' stomak. Pogledam u tesktove o joga disanju na stranici i vidim da tu temu o potpunom joga disanju nisam uopšte obradio. Dakle, evo me na „popravnom'.

Elem, velika većina (naročito žena) diše potpuno nepravilno i nezdravo. Ako posmatrate decu kada spavaju, videće te da dišu pravilno: sa udahom im se diže stomak a sa izdahom spušta. Međutim, vremenom „pokvarimo' način disanja i počinjemo disati sve pliće i pliće, i sve više samo sa vrhovima pluća. Tome naročito doprinosi vaspitanje (porodično, društveno, crkveno) usled koga potiskujemo seksualnost i plašimo se udahnuti duboko (do seksualnog centra, skroz dole, ispod pupka). Plašimo se disati/živeti punim plućima. Na to se nadovezuje i nezdrav način života sa premalo kretanje i nepravilno sedenje - koje zatvara grudni koš.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.