Položaji

Asane

Joga položaj: MARIČIASANA (Marichyasana I) - Joga vežbe - asane

Marichi - doslovno znači zrak svetlosti

Joga-polozaji-Mariciasana-Jadranka

Ovo je prva od četiri asane koje su posvećene mudracu i proroku Maričiju. Njegov je otac po vedama, najstarijim duhovnim spisima, Brahman, tvorac univerzuma, a unuk Surya, bog Sunca-davalac života.
U ovoj asani istežemo i savijamo trup ka pruženoj nozi pri čemu je ne držimo rukama. Kako bi odmorili glavu na kolenu ispružene noge stomačne mišiće i organe kontrahujemo jako i energično što dovodi do bolje cirkulacije krvi u njima i održava ih zdravim. Ovom asanom vežbamo i posebno jačamo gornji deo leđa.

Joga položaj: STOJ NA GLAVI (Sirsasana) - Joga vežbe - asane

Sirsa - glava

Joga-polozaji-stoj-na-glavi-Sirsasana-Vladimir

Drevne jogijske knjige ovaj položaj nazivaju 'kraljem svih asana'. Razlozi za to su mnogobrojni, a pre svega zbog sveobuhvatnog i uravnotežavajućeg delovanja ove asane na telo, duh, um i emocije.

Obrnut položaj tela u ovoj asani deluje veoma snažno na krvotok - ustajala venozna krv otiče iz nogu, krvni zastoji u unutrašnjim organima nestaju, a moždane ćelije se pune svežom arterijskom krvlju. Sem što poboljšava cirkulaciju Sirsasana produbljuje disanje, pospešuje i stimuliše intelektualne funkcije (pamćenje, koncentraciju), poboljšava statiku kičme što doprinosi pravilnom držanju tela, deluje i na čula-poboljšava vid i sluh...Redovnim praktikovanjem ove blagotvorne asane nestaju mnoga stanja nervoze i anksioznosti, a duhovni vidici se proširuju.

 

Joga položaj: Obrnuti trougao (Parivrta trikonasana) - Joga vežbe - asane

Parivrtta - obrnuti, okrenuti; trikona - trougao

Joga-polozaji-vezbe-Parivtta-Trikonasana-Obrnuti-trougao-Jadranka

Ova asana predstavlja intenzivniju, obrnutu varijaciju trougla. U njoj je trup uvijen i istegnut što pojačava cirkulaciju krvi, naročito u donjim delovima kičme, te omogućuje pravilno funkcionisanje kičme i leđnih mišića.

Joga položaj: POLUMESEC (Arda Čandrasana) - Joga vežbe - asane

Ardha - pola; chandra - mesec

Joga-polozaji-vezbe-Polumesec-Ardha-Chandrasana-Jadranka

U ovoj intenzivnoj balansirajućoj asani naše telo zauzima oblik polumeseca. Redovnim vežbanjem ovog položaja povećavamo koncentraciju, poboljšavamo koordinaciju i motorne reflekse

Joga položaj: ISTEGNUTI TROUGAO (Utita trikonasana) - Joga vežbe - asane

Utthita - istegnuti, izduženi; trikona - trougao

Joga-polozaji-vezbe-Utthita-Trikonasana-Istegnuti-trougao-Vladimir

Naše telo u ovom položaju zauzima oblik izduženog trougla. Ova asana omogućava intenzivno istezanje trupa, naročito njegovih bočnih strana, nogu i ruku; tonira ligamente i poboljšava fleksibilnost celog tela.

Joga položaji (joga vežbe) za mame i bebe

joga-za-mame-i-bebe/joga-za-mame-i-bebe-uvodna-fotografija

Šta je joga za mame i bebe?

To je način vežbanja joge u koji su uključene mame i njihove bebe u isto vreme na istom mestu.

Koje su prednosti zajedničkog vežbanja joge?

Upravo brojne prednosti ovakvog načina vežbanja joge doprinele su njegovom širenju, pre svega, na Zapadu. Zajedničkim vežbanjem omogućava se  majci  bebi, pre svega, provodjenje zajedničkog, kvalitetnog vremena. Od prvih meseci života, dete se uči kulturi i značaju fizičke aktivnosti.

Joga položaj: LEŽEĆI JUNAK (Supta virasana) - Joga vežbe - asane

Supta-ležeći, vira-junak, ratnik

Joga-polozaji-Lezeci-junak-Supta-Virasana-Jadranka

Ovo je varijacija sedeće poze, Virasane. U ovoj asani odmaramo trup na tlu. Zato ovog junaka (heroja) nazivamo 'ležeći junak'. Ovaj položaj se naročito preporučuje osobama koje su veći deo dana na nogama, atletičarima i ostalim sportistima jer krepi, ojačava i intenzivno isteže umorne noge. Vežbajte ovu asanu pred spavanje i vaše noge će biti odmorne i 'podmlađene' ujutru kad se probudite. Takoreći, kao nove!

Joga položaj: JUNAK (Virasana) - Joga vežbe - asane

Vira – junak, heroj, ratnik

Joga-polozaji-Junak-Virasana-Jadranka

Među joga položajima veoma su poznati oni sa nazivom 'heroj'. Tako imamo stojeće, sedeće, ležeće heroje i junake, i mnogobrojne varijacije istih. Položaj Virasana se odnosi na junaka u sedećem stavu. Iako na prvi pogled liči na Vajrasanu - pozu munje ili dijamanta, on se bitno razlikuje od istog i to u položaju stopala. Naime, u Vajrasani sedimo na petama, a u Virasani između njih. U oba položaja trup je uspravan, a grudni koš izbačen. Takvim stavom tela pokazujemo ponositost i neustrašivost, kao pravi heroji...

Joga položaj: HEROJ III (Virabhadrasana III) - Joga vežbe - asane

Virabhadra - ime strašnog ratnika

Joga-polozaji-Heroj-III-Virabhadrasana-III-Jadranka

Ova asana je treća u nizu stojećih heroja i predstavlja intenzivan nastavak Virabhadrasane I. Kao položaj na jednoj nozi ona harmonizuje telo i duh, poboljšava osećaj ravnoteže, koncentraciju, zateže i jača celo telo.

Joga položaj: HEROJ (Virabhadrasana I) - Joga vežbe - asane

Virabhadra-ime neustrašivog ratnika

Joga-polozaji-Heroj-I-Virabhadrsana-I-Jadranka

Ovo je prva od tri varijacije stojećeg heroja posvećena silnom ratniku kojeg je, prema indijskoj poemi, stvorio Šiva od svoje zamršene kose.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.