Položaji

Asane

Joga položaj: Most (Setu banda sarvangasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Most-VladimirSetu bandha- konstrukcija mosta

U ovom jogijskom položaju kičmu savijamo nazad dok je težina tela najvećim delom raspoređena na ramena i tabane, neznatno na ruke. Položaj mosta snažno isteže celu prednju stranu trupa i kvadricepse, deluje umirujuće na mozak, osvežava i podmlađuje umorne noge i celo telo...

Joga položaj: MACIJENDRASANA - Joga vežbe - asane

(Matsyendra = Kralj riba, legendarni učitelj joge)

Joga-polozaji-vezbe-Macijendrasana-JadrankaMacijendra je legendarni učitelj joge. Ovaj će te položaj, na engleskom, često naći pod imenom 'King of fishes pose' i to je samo prevod imena 'Macijendra'. Položaj ima puno varijacija. Ovo je standardna varijanta i to je zapravo polu-macijendrasana jer u punoj verziji je gornja noga na preponi donje noge a ne na tlu.

Joga položaj: OBRNUTA POLUŠTIPALJKA (Parivrta Janu Širšasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-obrnuta-polustipaljka-Pravrrta-Janu-Sirsasana-JadrankaParivrtta - obrnuti; janu - koleno; sirsa – glava (obrnuti položaj glave do kolena)

Ovaj jogijski položaj predstavlja obrnutu, a time i napredniju varijaciju 'polu štipaljke'. Za razliku od nje u ovom obrnutom položaju savijamo bočni i zadnji deo trupa ka ispruženoj nozi i naslanjamo potiljak na koleno iste. U ,,polu štipaljci,, abdominalni organi su kontrahovani i stegnuti, a u Parivrrta janu sirsasani su izvanredno istegnuti sa obe strane i okrepljeni. Ovaj položaj snažno stimuliše cirkulaciju krvi u kičmenoj moždini i oslobađa bol u leđima.

Joga položaj: Kamila (Uštrasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Kamila-Ustrasana-Jadrankaustra = kamila

Ne mogu odoleti a da ovaj prikaz ne započenem crtežom kamile koji je napravio Pikaso – fantastično! Ali idemo na naš 'posao'. Kao što znamo, kamila ima savršeni metabolizam. Kako naše telo pamti sve faze evolutivnog razvoja kroz koji smo prošli, ovim položajem ga podsećamo na period odmerenog varenja. U jogi se kaže da kada vežbamo kamilu, nećemo više nikada jesti ni više ni manje nego što nam treba. Probajte!

Joga položaj: STOJ NA RUKAMA (Ado Muka Vrkšasana) - Joga vežbe - asane

Adho - dole; mukha - lice; vrksa – drvo (doslovno-drvo koje gleda dole :-)

Joga-polozaji-vezbe-Stoj-na-rukama-Jadranka

Kao i kod većine naprednih stojeva (na glavi, laktovima) najveću poteškoću i prepreku uvežbavanju stoja na rukama predstavlja prirodni strah od padanja. Kako bi otklonili tu smetnju, stekli samopouzdanje i osećaj sigurnosti, ovaj napredan jogijski položaj na početku vežbamo uza zid sve dok u potpunosti ne ovladamo održavanjem ravnoteže na rukama. Možemo se pripremati za ovaj položaj na način prikazan na slici dole.

Joga položaj: POLUŠTIPALJKA (Janu Širšasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Polustipaljka-JadrankaJanu - koleno; sirsa - glava (položaj glave do kolena)

Ovaj položaj glave do kolena nazivamo još i ''polu-štipaljka''. Janu sirsasana pruža našem organizmu mnoge dobrobiti. Ona isteže celu kičmu, a naročito njen prednji deo, redovnim praktikovanjem smanjuje ukočenost i napetost u mišićima nogu i zglobovima kukova, poboljšava i povećava fleksibilnost svih ručnih zglobova, od ramenog do zglobova na prstima...Položaji kao Janu Sirsasana, u kojima trup savijamo napred, opuštaju i umiruju aktivni prednji deo mozga i srce.

MARIČIJASANA III (Marichyasana III)

Joga-polozaji-vezbe-MaricijasanaIII-JadrankaAsana posvećena proroku i mudracu Maričiju

Ovo je jedna od intenzivnijih sedećih asana bočnog uvijanja kičme. Redovnim praktikovanjem Maričasana isteže celo telo i podmlađuje ga, a abdominalnim organima pruža blagotvornu masažu i tonira ih.

MARIČIJASANA II (Marichyasana II)

Joga-vezbe-polozaji-MaricijasanaII-JadrankaAsana posvećena proroku i mudracu Maričiju

Ova asana predstavlja naprednu formu Maričijasane I te su, shodno tome, i njeni efekti na organizam produbljeniji. U Maričijasani II jedna noga se nalazi u položaju Ardha padmasane ili 'polu-lotosa' što otežava i intenzivira savijanje i spuštanje trupa ka njoj i istovremeno dovodi do jačeg pritiska na abdomen (peta savijene noge pritiska pupak). Ovaj snažan i konstantan pritisak poboljšava rad digestivnog trakta, jača i tonira abdominalne organe.

Izgled bebe po nedeljama tokom trudnoce - 27 nedelja

27-nedelja-izgled-bebe-tokom-trudnoce27. NEDELJA

U ovoj nedelji beba dostiže težinu oko 1ooo g i dužinu oko 35-36 cm.

Ovo je poslednja nedelja drugog tromesečja. Beba izgleda otprilike onako kako će izgledati i kada se rodi ali je manja, tanja i još uvek naborane kože. Zato beba sada sve više i brže dobija na težini.
Od ove nedelje beba počinje aktivno da otvara očne kapke.

Izgled bebe po nedeljama tokom trudnoce - 28 nedelja

28-nedelja-izgled-bebe-tokom-trudnoce28. NEDELJA

Ove nedelje ulazite u treće tromesečje. Beba dostiže težinu oko 1000- 1100 g i dužinu oko 36-37 cm. Pošto je svaka trudnoća kao i svaka beba posebna odnosno individualno se razvija, ove vrednosti mogu da variraju u manjoj meri.

U telu bebe se nagomilava sve više masnog tkiva čineći ga punijim i oblijim. Lanugo dlačice koje su do sada prekrivale celo telo počinju da otpadaju da bi se do rodjenja zadržale samo na ramenima i ledjima.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.