Meditacija

Meditacija: Paradoks

630a-joga-meditacija-istovremenost-osho-jogifPreveo sam i malo preradio ovaj Ošov tekst i – mada on nema ime – nazvao ga „paradoks' jer se čini da te suprotnosti ne mogu živeti jedna uz drugu a zapravo paradoks je u tome da jedino mogu živeti ISTOVREMENO. Ali um ne može da razume paradoks jer um je logičan a paradoks nije. Stvarnost nije logična (kao na ovoj slici gde je traka ograničena a – beskonačna).

Zato uvek ponovo i ponovo govorim da trebamo živeti kao da je ovo sve stavrno a istovremeno da znamo da je ceo ovaj život samo pozorište (igra):

Škola buđenja jogi Fabijana, XIV čas: 'Prihvati!'

914a-Skola-budjenja-jogi-fabijana-SljiveEvo, dok sam jeo šljive za doručak, pronašao sam način kako da sve šljive budu kao ove na slici, tj. savršene: p r i h v a t a m svaku šljivu baš onakvu kakva jeste!

Dakle, uzmem šljivu, jedem je svesno... Um bi da kaže: „Uf, ova baš nije slatka', um bi da ta šljiva bude drugačija ali – nije (um jako voli da prigovara, da se žali i gunđa)... ta šljiva je uprava takva kakva jeste. Kada je prihvatim da je ta BAŠ TAKVA (malo tvrđa, malo kiselija), tog časa ona postaje – savršena! I kada jedeš svesno, videćeš da je svaka drugačija, svaka unikatna, svaka čudo, svaka najbolja. To važi, naravno, i za drugo voće i druga jela i prilike, ljude...

Meditacija: Budina figurica

628a-Meditacija-buda-figura-jogif-devojceU ovu ovoj meditaciji zamislimo zlatnu figurice Bude u predelu srca. Kao i za svaku drugu sedeću meditaciju, nađi neko mirno mesto i sedi udobno. Meditacija znači opuštenost ali budnost tj. ne takvu opuštenost u kojoj ćeš zaspati nego ostati budan. Stoga je vrlo preporučljivo sedeti pravih leđa (bez naslona).

U uvodu za ovu meditaciju Ošo veli da je dobro popiti šolju čaja jer da vas čaj malo razbudi. To važi i za svaku drugu meditaciju. U svakom slučaju ne treba meditirati punog stomaka; ali ne ni gladan. Topao, pa hladan tuš takođe veoma pogoduje meditaciji.

Dodirni tiho dno

631a-Dodirni-tiho-dno-OshoMeditacija je vrsta medicine. Njeno korišćenje je samo privremeno, dok traju simptomi. U toj 'prvoj fazi' meditacija je još samo tehnika. Ali kada jednom spoznate njen kvalitet, kada dotaknete 'tiho dno', vi potom ne treba da upražnavate nijednu odredenu meditaciju.

Meditacija: Vipasana

627a-Meditacija-Vipasana-slikaOvo je verovatno najstarija tehnika 'sedeće' meditacije i pripisuje se Budi. Sama reč znači 'položaj za viđenje, uvid'. Ona je i najlakša i najteža. Kada otpočnete primenu, videćete zašto Smile.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.