Položaji

Asane

Joga položaj: LOGORSKA VATRA (Agnistambasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Logorska-vatra-Agnistambasana-JadrankaAgni = vatra; stamba = cepanica

Raspored nogu u ovoj asani podseća na cepanice u logorskoj vatri i otuda je dobila ime. Odličan je za otvaranje kukova (naročito za trudnice).

Joga za trudnice

Joga-za-trudnice-Istezanje-unazada-Sanja

Mnoge su trudnice usrećile svoje potomstvo jogom. Što ne bi i ti?

Vežbanje joge u toku trudnoće podrazumeva izvodjenje joga položaja posebno prilagodjenih za trudnice, vežbe disanja i opuštanje čime se postižu višestruki pozitivni efekti kako na samu trudnicu tako i na plod:

-    joga položaji za trudnice omogućavaju održavanje tela u kondiciji, poboljšavaju cirkulaciju, ublažavaju tegobe kao što su bolovi u leđima, otoci na nogama i mogu da spreče stanja poput proširenih vena, gojaznosti.
-    Vežbe disanja imaju za cilj bolje snabdevanje organa kiseonikom, što istovremeno znači i više kiseonika za bebu.

Prva grupa vežbi za trudnice

01 Stani sa rukama podignutim (ruke drži blizu ušiju) i prstima upletenim. Udahni, savi trup blago unazad. Izdahni, savi se napred. 1 – 3 minuta.joga_polozaji_i_vezbe_za_trudnice_slika

02 Sedi na pete. Udahni i podigni se na kolena. Izdahni i sedi nazad na pete. Ruke držiš kukovima. 1 minut.

Joga položaj: STOLICA (Utkatasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Utkatasana-Jadrankautkata = moćan, strašan

Ovaj položaj je dobio ime na Sanskritu po tome što držeći ga stičemo veliku snagu i moć. Međutim, u Engleskim jezičkom području se on naziva 'stolica' ili 'obrnuta stolica' zbog svoje sličnosti sa tim komadom nameštaja. U šali, na treninzima znam reći da je odličan za jačanje nogu i da nakon njega možemo sa lakoćom koristiti javne toalete a da ne sedamo 'na dasku' :-)

Joga položaj: POLOŽAJ RUKE DO PALCA (Utita hasta padangustasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Rukom-do-palca-JadrankaUtthita - istegnut; hasta - ruka; padangustha – palac (na nozi)

Utthita hasta padangusthasana je intenzivniji jogijski položaj koji naročito jača i isteže noge i kukove. Takođe poboljšava osećaj ravnoteže i koncentracije pošto se radi na jednoj nozi dok drugu nogu držimo za palac na nozi istegnutu ispred nas ili u stranu.

Joga položaj: Orao (garudasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Garudasana-Orao-JadrankaGaruda = mitska ptica koja se rađa kao potpuno odrasla - sa perjem

Mit o ptici garuda je za mene jedan od najlepših iz cele Indijske mitologije; ta se ptica rađa sasvim odrasla, dakle, dovršena, potpuna. To smo mi. Mi se rodimo savršeni i potpuni – samo treba da to otkrijemo. Mi smo TO, što se niti rađa niti umire. Na manjoj slici možete videti ilustracija te ptice (istini za volju, meni se Jadranka više sviđa :-)

Joga-polozaji-vezbe-Photo-Garuda

Izgled bebe po nedeljama - 11 nedelja

beba u 11 nedelji trudnoce11. NEDELJA

U ovoj nedelji se završava razvoj unutrašnjih organa, a time i najosetljiviji period razvoja bebe. Od sada beba sve intenzivnije dobija na dužini i težini. Na kraju nedelje težina bebe iznosi oko 7g, a dužina 44-51mm od čega polovinu i dalje zauzima glavica.

Posteljica sada postaje glavni izvor hrane i kiseonika za bebu, zbog čega i Vaš apetit može biti pojačan.

Joga položaj: KOSA DASKA (Purvotanasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Kosa-daska-Purvotanasana-VladimirPurva – doslovno: istok; uttana - intenzivno istezanje

U ovom jogijskom položaju reč purva predstavlja celu prednju stranu tela, od čela do nožnih prstiju. U klasičnoj literaturi se kaže da smo, kada vežbamo, okrenuti licem ka Istoku, pa zato istežanje prednje strane asociramo sa Istokom (kao što istezanje zadnje strane – Paščimotanasana – vezujemo za zapad). Purvotanasanom intenzivno i potpuno istežemo prednju stranu tela dok je težina tela ravnomerno raspoređena na dlanove i stopala. Vežbači često 'duvaju' kada radimo taj položaj :-)

Joga položaj: Kapija (Parigasana) - Joga vežbe - asane

Parigha - metalna šipka koja se koristi za zaključavanje, zatvaranje kapije.

Joga-polozaji-vezbe-Kapija-Parighasana-JadrankaU ovom jogijskom položaju trup je savijen bočno, preko ispružene noge, što dovodi do snažnog istezanja jedne i kontrahovanja druge strane abdomena. Redovnim praktikovanjem ovog položaja abdominalne organe i mišiće održavamo zdravim i snažnim, a koža oko stomaka se vremenom neće opustiti već će ostati zategnuta. Položaji lateralnog savijanja kičme pomažu osobama koje boluju od ukočenosti u leđima.

Joga položaj: SAVIJANJE UNAPRED RAŠIRENIH NOGU (Prasarita Padotanasana) - Joga vežbe - asane

(prasarita = raširen, pada = stopalo, ut = intenzivno, tan = istegnuti)

Joga-polozaji-vezbe-Savijanje-unapred-rasirenih-nogu-JadrankaOvo je položaj intenzivnog istezanja butina, prepona i donjih leđa. Mnogo ga je teže izvesti nego što se to čini kada to uradi Jadranka (vidimo je naslici kako, iz toga položaja, posmatra svetu reku Gang :-). Naročito je problematičan većini muškataca jer se oni, generalno, teže savijaju prema napred, a žene prema nazad.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.