Položaji

Asane

Druga grupa joga vežbi za trudnice

U nstavku serije joga vežbi za trudnice, prestavljamo Vam druga grupa joga vežbi za trudnice.

Korak po korak

01 Sedi sa spojenim tabanima (leptir). Udahni i opusti butine. Izdahni i pritisni butine na pod. 1 – 3 minuta.

slika 1

Joga položaj: PREKLOPLJENA ŠPAGA (Upavišta konasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Preklopljena-spaga-JadrankaUpavishta - sedeći; kona - ugao

Ovaj jogijski položaj snažno isteže područje prepona i tetive kolena te omogućuje pravilnu i bolju cirkulaciju krvi u predelu karlice i čini zdravim njene organe. Naročito je blagodetna za žene jer reguliše urednost menstrualnog ciklusa i stimuliše jajnike. Upavišta konasana je i odlična pripremna poza za većinu sedećih položaja u kojima se trupom savijamo napred , uvrćemo kao i za stojeće položaje koje radimo u širokom raskoraku.

Joga položaj: POZDRAV ZEMLJI (Bhunamanasana) - Joga vežbe - asane

035c-Joga-vezbe-asane-Pozdrav-zemlji-fabijanOvo je jedno od mnogih uvrtanja; sva su uvrtanja drugačija i sva izuzetno korisna za telo, unutrašnje organe a posebno kičmu. Ovom položaju možete dodati i duhovnu dimenziju. Naime, u jednom od uvida koje sam imao tokom meditacije jasno sam video da se danas ne radi o spasenju ovog ili onog života, ove ili one vrste, nego se radi o BITI i NE BITI PLANETE ZEMLJE, da je osnovni „entitet' PLANETA kao celina; pa ako želiš možeš se pokloniti i dotaći zamlju čelom sa poštovanjem i zahvalnošću.

Joga položaj: JEDNOSTAVNO UVRTANJE (Meru Vakrasana) - Joga vežbe - asane

034c-Joga-vezbe-polozaji-Jednostavno-uvrtanje-FabijanOvo je jedno zaista jednostavno ali vrlo ugodno i korisno uvrtanje. Sva uvrtanja su drugačija i i sva poboljšavanju prokrvljenost kičme i „cede' unutrašnje organe a naročito bubrege. Zato vežbajte uvrtanja pa makar vas proglasili za „uvrnute' Smile.

Joga položaj: GOLUB, sa jednom nogom (Eka Pada Rajakapotasana) - Joga vežbe - asane

049a-Joga-vezbe-asane-Kraljevski-golub-Jadranka_copyPoložaj koji će biti opisan je priprema za mnogo zahtevniji položaj ,,kraljevskog goluba sa jednom nogom,, (Eka pada rajakapotasana I) i kao takav pogodan je za izvođenje iskusnijim početnicima. U ovoj asani grudni koš je otvoren i gurnut napred, nalik golubu koji se ,,šepuri,,. Otuda i sam naziv ovog položaja koji snažno otvara mišiće pregibače kukova i mišiće prepona. Tradicionalni tekstovi joge uče da ovaj položaj, kao i svi iz ove 'golubije' serije, utiču na kontrolisanje seksualne želje, kao i na poboljšanje cirkulacije u urinarnom, digestivnom i reproduktivnom sistemu.

Joga položaj: VENAC (Malasana) - Joga vežbe - asane

036a-Joga-polozaji-vezbe-venac-fabijan(mala = venac, brojanica)

Nije redak slučaj u jogi da se isti ili vrlo slični položaji nazivaju sasvim drgučajim imenima; takav je slučaj i sa ovim položajem. Taj se položaj/vežba može naći i kao mandukasana („žaba) i kao „namaskar', kao „čučanj' Pošto on nema ime na Srspskom jeziku onda ću ja da mu budem „kum' i krstio sam ga kao „venac' (eng: garland). Srećom joga nema „ministarstvo za doktrinu vere' Smile, pa ni „ispravne' i 036a-Joga-polozaji-vezbe-venac-YJ„neispravne' nazive. U svakom slučaju ovo je jedan odličan i jednostavan položaj vrlo korisan za kukove, donja leđa, butine...

Joga položaj: POLOŽAJ MUDRACA (Vasisthasana) - Joga vežbe - asane

Vasistha - čuveni indijski prorok/mudrac

046c-Joga-polozaji-vezbe-polozaj-mudraca-jadrankaOva izazovna asana je posvećena Vasisthi, jednom od sedam proslavljenih mudraca u indijskoj tradiciji. Spada u balansirajuće položaje i, kako se izvodi na jednoj ruci, izuzetno jača ruke i ručne zglobove. Tako u prilagođenoj/lakšoj verziji ovog položaja držimo težinu celog tela na jednoj ruci i spoljnoj ivici iste noge dok smo okrenuti u stranu i formiramo trupom i nogama ugao od 45 stepeni u odnosu na tlo.

Joga položaj: TOČAK (Urdhva Dhanurasana/Chakrasana) - Joga vežbe - asane

Urdhva - obrnut nagore, dhanu – luk

050a-Joga-vezbe-asane-tocak-JadrankaKao i mnoge druge asane i ova ima raznih naziva, pa se vrlo često sreće i kao „Čakrasana' (čakra = točak) a i kao „obrnuti luk'. Mi smo našli neko „mešano rešenje'. To je intezivni položaj i u njemu se telom savijamo duboko nazad i, shodno imenu, oblikujemo luk/točak dok smo oslonjeni samo na šake i stopala. Zbog snažnog istezanja cele prednje strane tela, ovaj položaj podstiče i usklađuje rad svih organa i celokupni sistem žlezda sa unutrašnjim lučenjem, jača snagu volje i pomaže telu da lakše savladava svakodnevne stresne situacije. Redovnim praktikovanjem ove asane celo telo postaje snažnije i vitalnije.

Joga položaj: ČAPLJA (Krounchasana) - Joga vežbe - asane

045a-Joga-polozaji-asana-Caplja-JadrankaU ovoj izazovnoj sedećoj asani jedna noga je savijena u kolenu, a njeno stopalo postavljeno uz zglob kuka u položaj Ardha virasane (polu- heroja) dok je druga noga vertikalna i snažno istegnuta. Podignuta noga predstavlja dugi vrat i glavu čaplje po kojoj je ovaj položaj i dobio ime.

Joga položaj: DELFIN - Joga vežbe - asane

043a-Joga-polozaji-vezbe-Delfin-FabijanOvaj položaj je dobio ime, zapravo, po dinamičkoj varijaciji u kojoj se krećemo tako da nam je prvo teme (slika 'A') a potom brada na podu (slika 'B'), što podseća na plivanje delfina. Tom vežbom posebno jačamo rameni pojas čija je snaga neophodna za pravilno izvođenje raznih stojeva na glavi.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.