Početni joga položaji

Joga položaj: ISTEGNUTI TROUGAO (Utita trikonasana) - Joga vežbe - asane

Utthita - istegnuti, izduženi; trikona - trougao

Joga-polozaji-vezbe-Utthita-Trikonasana-Istegnuti-trougao-Vladimir

Naše telo u ovom položaju zauzima oblik izduženog trougla. Ova asana omogućava intenzivno istezanje trupa, naročito njegovih bočnih strana, nogu i ruku; tonira ligamente i poboljšava fleksibilnost celog tela.

Joga položaj: LOGORSKA VATRA (Agnistambasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Logorska-vatra-Agnistambasana-JadrankaAgni = vatra; stamba = cepanica

Raspored nogu u ovoj asani podseća na cepanice u logorskoj vatri i otuda je dobila ime. Odličan je za otvaranje kukova (naročito za trudnice).

Joga položaj: STOLICA (Utkatasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Utkatasana-Jadrankautkata = moćan, strašan

Ovaj položaj je dobio ime na Sanskritu po tome što držeći ga stičemo veliku snagu i moć. Međutim, u Engleskim jezičkom području se on naziva 'stolica' ili 'obrnuta stolica' zbog svoje sličnosti sa tim komadom nameštaja. U šali, na treninzima znam reći da je odličan za jačanje nogu i da nakon njega možemo sa lakoćom koristiti javne toalete a da ne sedamo 'na dasku' :-)

Joga položaj: KOSA DASKA (Purvotanasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Kosa-daska-Purvotanasana-VladimirPurva – doslovno: istok; uttana - intenzivno istezanje

U ovom jogijskom položaju reč purva predstavlja celu prednju stranu tela, od čela do nožnih prstiju. U klasičnoj literaturi se kaže da smo, kada vežbamo, okrenuti licem ka Istoku, pa zato istežanje prednje strane asociramo sa Istokom (kao što istezanje zadnje strane – Paščimotanasana – vezujemo za zapad). Purvotanasanom intenzivno i potpuno istežemo prednju stranu tela dok je težina tela ravnomerno raspoređena na dlanove i stopala. Vežbači često 'duvaju' kada radimo taj položaj :-)

Joga položaj: Kapija (Parigasana) - Joga vežbe - asane

Parigha - metalna šipka koja se koristi za zaključavanje, zatvaranje kapije.

Joga-polozaji-vezbe-Kapija-Parighasana-JadrankaU ovom jogijskom položaju trup je savijen bočno, preko ispružene noge, što dovodi do snažnog istezanja jedne i kontrahovanja druge strane abdomena. Redovnim praktikovanjem ovog položaja abdominalne organe i mišiće održavamo zdravim i snažnim, a koža oko stomaka se vremenom neće opustiti već će ostati zategnuta. Položaji lateralnog savijanja kičme pomažu osobama koje boluju od ukočenosti u leđima.

Joga položaj: Most (Setu banda sarvangasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Most-VladimirSetu bandha- konstrukcija mosta

U ovom jogijskom položaju kičmu savijamo nazad dok je težina tela najvećim delom raspoređena na ramena i tabane, neznatno na ruke. Položaj mosta snažno isteže celu prednju stranu trupa i kvadricepse, deluje umirujuće na mozak, osvežava i podmlađuje umorne noge i celo telo...

Joga položaj: MACIJENDRASANA - Joga vežbe - asane

(Matsyendra = Kralj riba, legendarni učitelj joge)

Joga-polozaji-vezbe-Macijendrasana-JadrankaMacijendra je legendarni učitelj joge. Ovaj će te položaj, na engleskom, često naći pod imenom 'King of fishes pose' i to je samo prevod imena 'Macijendra'. Položaj ima puno varijacija. Ovo je standardna varijanta i to je zapravo polu-macijendrasana jer u punoj verziji je gornja noga na preponi donje noge a ne na tlu.

Joga položaj: POLUŠTIPALJKA (Janu Širšasana) - Joga vežbe - asane

Joga-polozaji-vezbe-Polustipaljka-JadrankaJanu - koleno; sirsa - glava (položaj glave do kolena)

Ovaj položaj glave do kolena nazivamo još i ''polu-štipaljka''. Janu sirsasana pruža našem organizmu mnoge dobrobiti. Ona isteže celu kičmu, a naročito njen prednji deo, redovnim praktikovanjem smanjuje ukočenost i napetost u mišićima nogu i zglobovima kukova, poboljšava i povećava fleksibilnost svih ručnih zglobova, od ramenog do zglobova na prstima...Položaji kao Janu Sirsasana, u kojima trup savijamo napred, opuštaju i umiruju aktivni prednji deo mozga i srce.

Joga položaj: POZDRAV ZEMLJI (Bhunamanasana) - Joga vežbe - asane

035c-Joga-vezbe-asane-Pozdrav-zemlji-fabijanOvo je jedno od mnogih uvrtanja; sva su uvrtanja drugačija i sva izuzetno korisna za telo, unutrašnje organe a posebno kičmu. Ovom položaju možete dodati i duhovnu dimenziju. Naime, u jednom od uvida koje sam imao tokom meditacije jasno sam video da se danas ne radi o spasenju ovog ili onog života, ove ili one vrste, nego se radi o BITI i NE BITI PLANETE ZEMLJE, da je osnovni „entitet' PLANETA kao celina; pa ako želiš možeš se pokloniti i dotaći zamlju čelom sa poštovanjem i zahvalnošću.

Joga položaj: JEDNOSTAVNO UVRTANJE (Meru Vakrasana) - Joga vežbe - asane

034c-Joga-vezbe-polozaji-Jednostavno-uvrtanje-FabijanOvo je jedno zaista jednostavno ali vrlo ugodno i korisno uvrtanje. Sva uvrtanja su drugačija i i sva poboljšavanju prokrvljenost kičme i „cede' unutrašnje organe a naročito bubrege. Zato vežbajte uvrtanja pa makar vas proglasili za „uvrnute' Smile.

Pages

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.