Sastojci
Prvi put u svojoj istoriji Amerika ima pad u prosečnoj dužini život (tkzv „očekivani životni vek“) i statistike govore da će se taj pad nastaviti. Pad nije veliki ali je značajan (sa 76.5 godina u 2014 godini na 76.3 u 2015 za mukarce, i sa 81.3 na 81.2 za žene). To je potpuno „Američki fenomen“ jer se to nije desilo ni jednoj razvijenoj zemlji. Razlog tome su gojaznost i brza hrana.   S druge strane Južna Koreja ima najveći rast prosečne trajanje života, sa stalnom tendencijom rasta i očekuje se da će Južna Koreja do 2030. biti prva zemlja na svetu gde će taj prosečni vek preći – 90 godina! Hej, prosečni vek.
Bez CO2 nema ni O2
  Evo, nastavljam seriju članaka o načinima i tehnikama koje su sasvim BESPLATNE, VEOMA EFIKASNE, koje može svako sam da radi a koje neće (skoro) niko da objavljuje ili podučava.   Započeli smo obimnim člankom o gladovanju i postu (“Veliko telesno i mentalno pročišćenje”, potom sam objavio “Nos je za disanje, usta su za jelo” a sada idemo na – nedisanje i veeelike dobrobiti koje tim pauzama u disanju možemo imati.
Mrtvo more, more života
Reč “čudo” je preblaga za ovo skromno jedinjenje magnezijuma (Mg) i hlora (Cl). Mg je četvrti elementi na zemlji po veličini i čini 13% mase Planete. Mg je drugi elemenat po prisutnosti u našem telu (posle kalcijuma). Joni magnezijuma regulišu preko 300 biohemijskih reakcija u našem telu. Mg je središnji atom u molekulu hlorofila (slika desno) a taj je atom identičan sa atomom hemoglobina (u crvenom krvnom zrncu) sa tom razlikom što je u središtu hemoglobina – gvožđe. Dakle, to su dva osnovna molekula života, biljnog i životinjskog.
Jogi vežba
Bezbroj je dokaza kako neaktivnost ili odsustvo kretanja (dugo sedenje je najbolji primer) doprinosi, štaviše izaziva hronične bolesti, čak i ako ste vitki. Dugo sedenje je rizik sam za sebe za loše zdravlje i kraći život.   Postoje objavljena preko 10.000 naučnih članaka na temu kako dugo sedenje šteti zdravlju nezavisno od ostalih stilova života (zdrava ishrana, dovoljno sna i sl.). 
Disanje kroz nos
Nos je za disanje, usta su za jelo   Pre nekog vremena objavio sam obiman članak i „poklonio“ vrlo moćnu besplatnu zdravstvenu tehniku koja se zasniva na „Postu ili gladovanju“.   Sada vam dajem jedno učenje čija primena je takođe besplatna. Takve tehnike neće niko da nas uči i propagira jer od njih niko nema koristi; ni medicina, ni farmacija, ni lekari ni, proizvođači lekovitih sredstava, niti razni iscelitelji.... ne može se prodati.
1
2
3
4
5

Samo Nebo možeš slobodno varati

645a-Nebo-smes-varati-jogifSamo su dva sigurna znaka prosvetljenja, kažu Indijske Vede/Vedante (skup spisa lične spoznaje ne-lične Stvarnosti tj. Istine): jedan je da (više) nemaš briga i drugi je da ti Život „ide u susret', tj. da ti se dešava sve više povoljnih „slučajnosti'. Kada su Budu upitali šta je prosvetljenje, on je odgovorio: „Kraj patnje'. Složićete se da je to jedno isto.

SRCOBRAN

337a-SRCOBRAN-jogifPriča počinje sa položajem Leptir (Baddha Konasana) i evo pogledajte kako je izvodi Dženifer Aniston. Taj se položaj razvio u svoju ležeću verziju Supta Baddha Konasana a koji sam ja nazvao Položaj za bogove. Tu varijantu položaja za opuštanje i obnovu snage, razvio je čuveni jogi B.S, Iyengar.

Kako bi došli do stabilnog i ugodnog položaja i za opuštanje a i za lečenje - a bez puno dodatnih pomagala – ja sam izumeo ovaj Srcobran®.337-SRCOBRAN-jennifer-aniston-baddha-konasana

Ne budi slab/a

644a-Ne-budite-slabi-jogifNe znam da li primećujete 'ubrzanje' vremena i da li se povremeno (ili pretežno) osećate onemoćalo. Meni se čini da je to u vezi sa 2012. To mi se čini, ali sigurno znam da je izbor naš: snaga ili slabost - sami biramo.

Da bi smo otkrili šta je i gde je slabost, moramo prvo videti šta je snaga. Snaga nije neko oružije kojim rušiš sve pred sobom na svome putu, niti je to moć potiskivanja onoga što misliš loše o sebi kako bi dosegao/la nešto što niti jesi niti ćeš biti. Nije ni novac, imovine, status ili neka druga materijalna zamena. Bezbroj bogatih sede usred svog bogatstva nemoćniji nego većina 'običnog' sveta. Snaga je nešto što pronalazimo jedino okrenuti prema unutra, u odnosu sa samim sobom.

Tantra tehnika O.S.M.E.H. III deo: M-mera

510-4a-OSMEH-metar-jogif_copyE, sada da vidimo šta ćemo sa tom svesnošću (o kojoj je bilo reči u prošlom nastavku), sa tim posmatranjem doživljaja, na praktičnom nivou. Drugim rečima, za tren ćemo ostaviti po strani univerzalno, duhovno značenje svesnosti i osmotriti kako to možemo da iskoristimo za našu 'svrhu'.

U ovom našem O.S.M.E.H.-u, 'M' je 'mera' i 'merenje' i 'monitoring' stepena uzbuđenja. Ovo nije samo naučni eksperiment nego i vrlo praktičan alat za to šta te uzbuđuje i na kom si nivou uzbuđenosti. Kada znaš 'gde si', možeš spontano da produžavaš igru i zadovoljstvo i svoje i partnera. Tada možeš preuzeti odogvornost za sopstveno zadovoljstvo i voditi igru tako da se zaista uzbudiš ali da ipak ne odeš iznenada predaleko.

Telo je instrument mira

515a-jogifRazlozi zbog kojih najčešće i krenemo u jogu su zdravlje, dugovečnost i dobar izgled (vidi moju anketu „Šta očekuješ od joge'). Međutim, to su samo nuz-efekti joge. Naš cilj je mnogo veći. Često ga nismo ni svesni. Taj skriveni cilj je upakovan negde u formulaciji da od joge očekujemo „mir'.

Škola buđenja jogi Fabijana, XVIII čas: 'Ne pojačavaj muziku'

919-skola-budjenja-jogi-fabijana-tisinaZnate ono: „Pojačaj muziku!'. Zbog te kratke rečenice već čitave generacije imaju problema sa sluhom i imaće ga sve i više. Muzika po kafićima, disko-klubovima, kafanama, svadbama itd je nepodnošljivo preglasna i zaglušujuća.

A šta stoji iza toga? Zašto pojačavamo muziku kada nas neka „dotakne'? Opet je sve jako jednostavno, uvek se sve svodi na svesnost i nesvesnost, na prisutnost i odsutnost, na raj i pakao...

Zašto, pak, idemo i mazohistički trpimo preglasnu mziku na javnim mestima će biti tema jednog drugog časa.

Zdravo & jeftino: Kari

751-7a-curry-jogifNe znam da li da nastavim ovaj tekst ili da bolje odmah odustanem jer je tema nesavladiva; znači, mogao bih ostatak života pisati samo o kariju (i jesti samo isti, hahaha!).

U svakom slučaju, kari - i naročito kari sa pirinčom (čuveni „rice & caurry') - je najčešći obrok na svetu. Razlikuje se od zemlje do zemlje, od grada do grada, od porodice do porodice... Generalno postoje 'sosasti' ('wet') i 'suvi' ('dry') kari. Češće su u formi nekog sosa koji se dobija dodavanjem jogurta, kokosovog mleka, pirea od mahunarki (naročito 'dall' – to će biti poseban recept!) itd. 'Suvi' se pravi tako što se pusti da jelo uvri. I jedna i druga verzija je konzistencije da se može jesti (i jede se) prstima.

Postojim, dakle, mislim

643a-joga-meditacija-postojim-dakle-mislim-dekart-jogifČuvena postavka „Mislim, dakle, postojim' francuskog filozofa Rene Dekarta (René Descartes 1596 – 1650), koja je postala fundamentalni element Zapadne filozofije je – netačna. Mudri Rene je pomislio da je dosegnuo središte Bića, a jedva da je prišao do predsoblja. Postojanje je okean, a mišljenje je samo pena na talasu...

Škola buđenja jogi Fabijana, XVII čas: 'Na zdravlje!'

917a-skola-budjenja-jogi-fabijan-orgasmEvo jedna „sezonska tema'. Da li ste nekada ZAISTA obratili pažnju na kijanje? Dakle, prvo, kijanje je potpuno nesvesan čin: ne možeš ga izazvati svesno. Drugo, u kijanju učestvuje celo telo, ne samo nos; učestvuju svi mišići, svaka ćelija. Zato se kaže: „Tri kijanja je kao jedan orgazam', hahaha! Vidi sliku gore pa presudi sam/a da li će devojka da kine ili doživljava orgazam. Treće, i najvažnije, možeš zaustaviti kijanje – Prisutnošću.

Tantra tehnika O.S.M.E.H. II deo: S-vesnost

OSMEH-Sa-svesnost-jogif

Podsetili smo u prethodnom nastavku da se paket 'TANTRA, orgazam sa Univerzumom' sastoji od knjige i tri diska sa raznim telesnim i mentalnim vežbama/tehnikama. Teoretsko-praktični deo knjige je podeljen na 'Mušku stvar', 'Žensku stvar' i 'Zajednička stvar'. Uputstva za mušku dimenziju pristupa/problema u Tantri sam nazvao O.S.M.E.H. To je skračenica za: Opuštanje, Svesnost, Mera, Energija i Hrabrost

U prošlom nastavku smo objavili deo koji se odnosi na O-puštanje a sada objavljujemo S-vesnost.

Pages